Jídelníček pro pleť. Co pomáhá proti vráskám a pupínkům?

Možná už jste během života zjistila, že ještě mnohem víc než špatná péče se na pleti negativně podepíše stres a také to, co jíte. Nebo možná nejíte. Máme pro vás přehled potravin, kterou jsou pro vaši pokožku skvělé hned z několika důvodů.

Proti škodlivému prostředí

Rajčata Dopřejte si každý den pár rajčat nebo alespoň rajčatové pasty a vaše pleť bude až o 30 procent odolnější vůči poškození, které jí způsobuje sluneční záření. Obsahují totiž antioxidant lykopen, který zlepšuje přirozený ochranný faktor pokožky. Je zajímavé, že jeho hladina je ještě vyšší v uvařených nebo jinak tepelně zpracovaných rajčatech. Samozřejmě to neznamená, že byste měla přestat používat přípravky s SPF. Jen vaše pleť dokáže o něco lépe odolávat spálení, když to s pobytem na slunci trochu přeženete.

Kapusta Je jedním z nejlepších zdrojů antioxidantů, jako jsou lutein a zeaxantin, které pohlcují a neutralizují volné radikály tvořené UV zářením. Pouhý jeden šálek kapusty vám navíc dodává 130 % doporučené denní dávky vitamínů A a C, díky nimž je pleť i pevnější.

Rozmarýn Existuje studie, která tvrdí, že pravidelnou konzumací rozmarýnu snižujete až o 60 % riziko, že se vám na kůži objeví melanom. Vyplatí se ho ale jíst i proto, že je skvělý antioxidant, takže pleti pomáhá zbavit se všech škodlivých látek a chrání ji.

Kiwi Je vaše pleť kvůli špatnému počasí, znečištěnému ovzduší nebo třeba klimatizaci čím dál citlivější? Dejte si každý den jedno kiwi, které je bohatým zdrojem vitamínu C. Ten vaši pleť ochrání a ještě jí přidá jas a postará se, aby se tolik nevysušovala.