Značka Vetements je v oblasti vysoké módy fenoménem, který boří zažité představy o tom, co je cool nebo vůbec běžně nositelné. Mezi její dosud ikonické kousky patří například mikina s logem DHL, popřípadě boty připomínající ponožky, navíc s podpatkem ve tvaru zapalovače. Nicméně dokonce i celebrity jako Céline Dion (nemluvě o trendsetterech formátu Rihanny, sester Kardashianových či modelek Gigi a Belly Hadid) podlehly dekadentně ležérnímu stylu jejich oversize kousků, které vzbuzují emoce.
Značka Vetements přitom nespadla jen tak z nebe. Stojí za ní gruzínský návrhář Demna Gvasalia, který současně působí jako kreativní ředitel značky Balenciaga a předchozí zkušenosti čerpal v domech Maison Martin Margiela a Louis Vuitton. Svůj vlastní brand založil s bratrem Guramem v roce 2014 a již nyní patří jejich kolekce k nejočekávanějším událostem módních sezon. Od začátku přitom sází i na spolupráci s jinými značkami – například Juicy Couture, Dr. Martens nebo Manolo Blahnik (dominantou této kolekce byly saténové kozačky, na které je i slovo „oversize“ krátké). A aktuálně Vetements šokují svojí kolekcí džín, které vytvořili společně se značkou Levi's a která má „ve jménu dekonstrukce a rekonstrukce“ zipy i všude tam, kde byste je snad ani nepotřebovala. Nebo ano? Posuďte sama.
Není pochyb, že pařížská značka, jejíž jednotlivé kousky se cenově pohybují v řádu stovek až tisíců dolarů (ano i za mikinu) vyvolává reakce – od nadšených až po sarkastické. Podívejte se na některé z nich (Zdroj: Manrepeller, Youtube):