Užívejte si oblíbenou vůni kdykoli, i mimo sezónu!

Užívejte si oblíbenou vůni kdykoli, i mimo sezónu! Zdroj: Pexels

Buďte rebelka! Užívejte si vůně bez ohledu na trendy i pravidla

Bývá zvykem, že s příchodem jara vyměňujeme těžké vůně za lehké a v létě pak nic než svěží květinové toaletky nenosíme. Co kdybyste se ale tuto sezónu vykašlala na všechna pravidla a voněla prostě jen tím, co vám sedí?

Poslouchejte svůj vkus a momentální náladu. Klidně vůně mixujte a jděte ještě dál. Postavte se všem pravidlům a škatulím tím, že si pořídíte pánskou vůni. Unisex je „in“ nejen v módě, ale i ve vůních.

Zahalte se do vzpomínek

Čichová paměť je vůbec nejspolehlivější. Určitě se vám nejednou stalo, že jste někde ucítili vůni, kterou jste důvěrně znali, možná z dětství, ze školky, z prázdnin u babičky, ale nedokázali jste přesně určit, co to vlastně je. Váš nos si to pamatoval, ale mozek zklamal.

Vůně máme se vzpomínkami neodmyslitelně spojené. Ráda tímhle způsobem cestuji v čase a občas si koupím vůni (nebo k ní aspoň někde přičichnu), kterou mám spojenou s určitým životním obdobím. Pamatujete Light Blue od Dolce & Gabbana? To byl můj úplně první parfém v životě, který mi dala sestra k narozeninám (a kluci z něj byli úplně paf!).

Láska přichází s vůní

Zároveň má naše čichová paměť vliv na naše pocity. Vůně, kterou používá vaše nejlepší kamarádka, vám bude vždycky vonět lépe než parfém kolegyně, kterou nesnášíte. A co víc, když tahle kolegyně začne používat vůni, která vám doteď voněla, je dost pravděpodobné, že ji přestanete mít rádi.

Vzpomínky spojené s vůní zkrátka fungují. Poslouchejte hlavně svůj životní příběh. Trendy berte spíš jako inspiraci než jako určující směr.

Pokračování 2 / 5

SUPERSTITIOUS, Frederic Malle, EdP 50 ml, 4 900 Kč

Kdyby se volila vůně roku, tahle by rozhodně patřila k horkým kandidátům na vítěze. Vznikla totiž ve spolupráci s návrhářem Alberem Elbazem, jehož práci Frederic Malle obdivuje už od 90. let. A s odkazem na Alberovy návrhy chtěl vytvořit opravdovou klasiku, ale s použitím výjimečných ingrediencí – tedy esence z turecké růže, egyptského jasmínu, broskve, santalového dřeva, pačuli a pižma

ROMA PASSIONE DONNA, Laura Biagiotti, EdT 50 ml, 1 649 Kč

Pamatujete si na ikonickou vůni z devadesátých let, která nesla jméno po italské návrhářce Lauře Biagiotti a jmenovala se prostě Laura? Dnes se tahle legenda znovu vrací na trh. A s ní ještě novinka inspirovaná Římem - Roma Passione Donna, na které Laura spolupracovala spolu s dcerou Lavinií. Jak podle nich Řím voní? Jako růžový grapefruit, mandarinka, bílá pivoňka, jasmín i růže, ale také jako vanilka a ambra s trochou pižma.

Pokračování 3 / 5

COACH, Coach, EdP 50 ml, 1 950 Kč

Víte, jak voní New York? Podle parfumérek Anne Flipo a Juliette Karagueuzoglou je plný kontrastů stejně jako vůně Coach Eau de Parfum. Otevírá se do ostře jiskrné maliny, která dává průchod krémové turecké růži, aby se posléze rozpustila v základu smyslného pižma.

BAL D’AFRIQUE VE ŠTĚTCI, Byredo, 1 250 Kč

Každý nový způsob nanášení vůně bývá velmi osvěžující. Jednou to byly tuhé parfémy, jindy náramek s malou keramickou destičkou, kterou navoníte, a teď je tu něco zcela nového – tři oblíbené vůně od Byredo (kromě Bal d’Afrique ještě Blanche a Gypsy Water) jsou od poloviny května k dostání také v podobě jemného pudru v kabuki štětci.

Pokračování 4 / 5

GOSHA RUBCHINSKIY, Comme des Garçons, EdT 100 ml, 2 100 Kč

Mladý ruský návrhář, fotografa filmový tvůrce Gosha Rubchinskiy představuje ve spolupráci s Comme des Garçons svůj první unisex parfém, který je oslavou mládí a svobody. Je inspirovaný skateovou kulturou a městskou architekturou postsovětského Ruska. Na první pohled je velmi svěží, během chvíle ale překvapí akordem rozpáleného asfaltu pod kolečky skateboardu. Vůni otvírá kombinace kořene anděliky a buchu. V srdci se mísí svěží nóty mandarinkového semínka s modrým heřmánkem, které v základu podtrhuje styrax, vetiver z Haiti a pačuli.

CITRON D’ERABLE COLOGNE ABSOLUE, Atelier Cologne, 30 ml, 2 090 Kč

Když zakladatelé značky Atelier Cologne vytvářeli tento nový přírůstek do kolekce Azur Collection, nechali se inspirovat krajinou Velkých kanadských jezer, kde má voda stejně azurovou barvu jako nebe. Zároveň je tato kolínská poctou surovinám, které jsou pro Kanadu typické, například javorový sirup, sekvoje a cedrová dřeva. Když k ní přičichnete, měli byste se cítit jako na dovolené ve srubu uprostřed divočiny.

Pokračování 5 / 5

IRIS CÉLADON, Armani/Privé, EdP 100 ml, 5 950 Kč

V pořadí sedmá vůně řady La Collection je rovněž inspirovaná dalekými cestami, respektive Čínou, která pro Armaniho symbolizuje místo, kde se západ střetává s východem. Nejprve v ní ucítíte jasmín, kůži, ambru a kadidlo, poté vstoupí na scénu kosatec zesílený pižmem a pačuli, což připomene čokoládu či máslové akcenty. Výsledek je však velmi jemný a elegantní

VIVA LA VITA, Avon, EdP 50 ml, 649 Kč

Už z názvu je patrné, že je tahle vůně oslavou života a toho nejkrásnějšího, co nám nabízí. Musíme uchopit každou příležitost, která nám přijde do cesty, nemyslet na starosti a prostě si jen užívat plnými doušky. Viva La vita je radostnou kompozicí jablka a šťavnatého grapefruitu s krémovými tóny magnolie na smyslném dřevitém a vanilkovém základu.

Článek připravil magazín OK!