Chcete zhubnout? Snídejte, co vám radíme, a špeky začnou mizet...

Tukové polštářky jsou odvěkými nepřáteli něžného pohlaví. A tak s nimi většina žen svádí občasné boje a někdy i vleklé války. Aby se dostavilo kýžené zhubnutí, je jak známo, nutno zapracovat na jídelníčku a do denního režimu zařadit pohyb. Obzvlášť je třeba se zaměřit na snídani. Co si k ní připravovat, aby hubnutí bylo úspěšné?

Proč ráno nehladovět? Když se ráno zdravě nasnídáte, váš metabolismus se rozběhne na plné obrátky a vy se budete cítit plné energie. Tělo je po noci hladové a baží po živinách. Pokud jeho volání nevyslyšíte, odvděčí se vám únavou a nepřekonatelnými chutěmi na různé nezdravé potraviny a sladkosti. Vrcholem pak bývá večerní či noční plenění ledničky, tzv. bílý sex.

Co je ideální snídat? Ovesné vločky. Jak ukázaly řady výzkumů, lidé kteří posnídají právě je, jsou nasyceni na celé dopoledne a hlady neomdlévají ani cestou na oběd. Takže v poledne spořádají až o 30 procent kalorií méně, než ti, kdo ráno hladověli či snědli misku cornflaků.

Proč právě vločky ovesné? Tráví se pomaleji než vločky kukuřičné, udržují stabilní hladinu cukru v krvi a mají řadu blahodárných účinků na organismus. Jejich součástí je vláknina, která napomáhá k správné funkci trávicího traku a dokáže vyladit hladinu cholesterolu. Vločky ovesné jsou plné vitaminů, jež blahodárně působí na nehty či pleť.

Jak si vločky připravit? To už je jen na vás. Každému chutná něco jiného. Klasikou je teplá ovesná kaše s mlékem a ovocem či vločky nastudeno třeba s jogurtem. Kdo není líný věnovat přípravě snídaně více energie a času, ten se může pustit do pečení. Z jednoduchého a přitom zdravého vločkového těsta lze vykouzlit sušenky, bábovku či ovocný koláč a máte snídani přichystanou hned na několik dní dopředu. Nebo z něj můžete na neomaštěné pánvi připravit lívanečky. Fantazii se meze nekladou.