Fenix Awards ocenily vítěze cenami Kateřiny Handlové, kreativní ředitelky Rückl
Fenix Awards během 12 let urazily cestu od ocenění obsahového marketingu k významným cenám pro značky ve střední Evropě. Porota letos ocenila firemní inovace, o nejlepší značky usilovalo téměř 400 firem z 22 oborů. Z téměř 600 přihlášek se na stupně vítězů probojovalo 87 prací. Mezi ty nejlepší firmy se zařadili díky strategii, datovým projektům, audio-vizuální tvorbě a v neposlední řadě i médii.
12. ročník Fenix Awards vytvořil prostor pro spolupráci s vítězkou Czech Grand Design 2024 a uměleckou ředitelkou sklárny Rückl, Kateřinou Handlovou. Ocenění letošních cen spojuje uměleckou vizi, řemeslnou preciznost a odvahu k inovaci. Je zajímavé podívat se na Českou republiku podívat pohledem fenoménu, protože se nám za více jak dekádu kontinuální práce podařilo vytvořit mezinárodní brand. Kateřina tak svou tvorbou navázala na designéry a značky, kteří tvořili každý rok ocenění pro Fenix Awards, přidala se tak ke jménům jako je Jan Plechač, Moser, Prim, Petra Larva. Kateřina Handlová je inspirativní designérka, která letos navíc získala prestižní ocenění Czech Grand Design.

Vítězné ceny prestižní soutěže Fénix Awards již 12. rok propojují symboliku bájného Fénixe s precizností a citem pro umění a design. Jinak tomu nebylo ani v letošním udělování, které se konalo 2. října. CEO Fénix Awards a skupiny F major Kateřina Borovanská stavila na tradici českého sklářského průmyslu a zároveň na pohledu do budoucnosti s letošním mottem soutěže: Together we win.
“Každá trofej je nejen oceněním, ale i designovým objektem s hlubokým příběhem. Vítězové našich hodnocených kategorií si z ceremoniálu odnáší nejen samotnou ručně broušenou cenu, ale i autorský prvek v podobě pravého pírka, který funguje jako osobní symbol uznání – subtilní, byť výrazný element spojující estetiku, eleganci a význam”, doplňuje Kateřina Borovanská , CEO F Major Group, která vlastní Fenix Awards. V každém detailu se odráží balanc mezi tradicí a současným designovým jazykem. Pírka vložena do skleněného těla nesou motiv znovuzrození – okamžik, kdy se síla a krása rodí z proměny a společného vítězství. Sklo symbolizuje křehkost a sílu zároveň. Každý vítěz má unikátní pírko, a jejich spojením tak dávají křídla Fénixovi.

Autorkou letošního návrhu je umělecká ředitelka sklárny Rückl Kateřina Handlová, která do projektu vložila kus samé sebe a své tvorby. Již vzpomínaná pírka pocházejí z její vlastní sbírky, kterou si budovala od dětství. Každé z nich nese jiný příběh, jinou energii, jiný okamžik – a právě tato jedinečnost se otiskla do finální podoby cen.
Handlová tak symbolicky darovala část svého osobního světa, který se prostřednictvím skla a světla proměnil v nový symbol českého designu. Vzniklo tak ocenění, které přesahuje svou užitnou funkci. Každý jeden kus vítězných ocenění je vyjádřením odvahy tvořit s emocí a přesností, s respektem k detailu a k materiálu, který je pro český dizajn tak ikonický.
Ocenění Fenix Awards již 12 let nemusíme vnímat jenom v rovině hmotné ceny, ale jsou také gestem uznání, výpovědi o síle kolektivní proměny a snahy o inovaci a pokrok. Tentokrát toto krásné ocenění 87 vítězů může mít i díky partnerství s českou sklárnou Rückl .
Soutěž Fenix Awards vznikla v roce jako Fénix Content Marketing ceny a stala se největší soutěží v oblasti content marketingu v České republice a v posledních 5 letech samotné kategorie obsahovaly rozšíření do dalších disciplín. V průběhu let prošla transformací do cen Fenix Awards, které mají od roku 2025 českou a international edici. Ceny Fenix Awards jsou rozsahem největší ceny českých firem, značek a letos i médií, které se každoročně vyhlašují pod dohledem 100 členné poroty pro Českou republiku.














