Ilustrativní foto

Ilustrativní foto Zdroj: Archiv FURIOSA®

Ilustrativní foto
Ilustrativní foto
Ilustrativní foto
4 Fotogalerie

Je podprsenka nutnost, nebo jen zvyk? Ženy přehodnocují zažitá pravidla

Podprsenka. Pro někoho samozřejmá součást šatníku, pro jinou symbol nepohodlí a nepsaných společenských pravidel. Mezinárodní den bez podprsenky otevírá debatu o svobodě, tělesné autonomii a ženské volbě.

Letos 13. října, kdy se po celém světě slaví Mezinárodní den bez podprsenky, přináší česká značka FURIOSA® kampaň, která pokládá jednoduchou, ale provokativní otázku: Je podprsenka skutečnou nezbytností, nebo jen zvykem, který jsme přestaly zpochybňovat? „Nejde jen o prsa. Jde o svobodu být sama sebou,“ shrnuje kampaň, která dává hlas ženám odmítajícím podřizovat vlastní tělo cizím očekáváním.

A statistiky mluví jasně. Podle YouGov Survey 2023 si 60 % žen stěžuje, že jim podprsenka způsobuje bolest. Téměř polovina ji nosí jen proto, aby „to vypadalo vhodně“. A 63 % žen přiznává, že se cítí pohodlněji a svobodněji bez podprsenky než s ní. Výzkum profesora Rouillona z Besançonské univerzity navíc po 15 letech sledování ukázal, že podprsenky poprsí nezpevňují – naopak oslabují svaly, které by je měly přirozeně držet.

„Podprsenka je jen kus látky. To, že nám ji společnost roky prodávala jako nutnost, neznamená, že bez ní nejsme ‚slušné ženy‘,“ říká CMO FURIOSA® Veronika Tázlerová.

V minulosti značku FURIOSA® podpořily i influencerky jako Sharlota, Sugar Denny nebo Mariana Prachařová, které dlouhodobě prosazují ženskou svobodu a autenticitu. I díky nim se téma sebevědomí a odvahy dostalo k tisícům žen napříč Českem.

Na sociálních sítích se už objevila videa kampaně F®EE THE BOOBS, F®EE YOURSELF, která rozproudila debatu o svobodě a ženské autenticitě a zve ženy, aby se 13. října přidaly k manifestu svobody.

„Dovol si to. Sundej ji. Dýchej,“ vzkazuje kampaň, která zaplavila Instagram, Facebook i TikTok.

Video placeholder

Doporučujeme