Gucci kampaň pro podzim a zimu 2019 a 2020

Gucci kampaň pro podzim a zimu 2019 a 2020 Zdroj: Profimedia.cz

Nové standardy krásy? Módní dům Gucci šokuje reklamou na rtěnky!

Zvykli jsme si, že módní dům Gucci, ale i další značky, které se snaží oslovit nejmladší generaci dospívajících, staví svou vizuální koncepci na cool ošklivosti. Přesto některé jejich počiny nepřestávají udivovat!

Horor!“

„Myslel jsem, že jde o meme!“ Anebo také:

„Lidé chtějí realitu, jen dokud ji nedostanou.“

To je jen zlomek reakcí, které vzbudila nová kampaň módního domu Gucci, jež představuje 36 nových odstínů rtěnek. V čem je její problém? Především v tom, že se veze na vlně opravdovosti. A ta mnohdy vůbec není tak líbivá, jak bychom si přáli.

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Presenting @guccibeauty’s lipstick collection Rouge à Lèvres Satin ideated by @alessandro_michele. Creamy with intense colour, the formula delivers a long-lasting satin finish, that leaves lips smooth and soft, with a lightweight, comfortable feel. Captured in the campaign by @martinparrstudio is Dani Miller @alienzarereal from the band @therealsurfbort wearing shade number 25* ‘Goldie Red’, with creative direction by #AlessandroMichele, makeup by @thomasdekluyver and art direction by @christophersimmonds. #GucciBeautyNetwork Discover all 36 shades through link in bio.

Příspěvek sdílený Gucci (@gucci),Kvě 4, 2019 v 7:26 PDT

Chybějící zuby, moc tmavé dásně, pupínky, pihy... zkrátka detaily, které možná naživo působí naprosto normálně, ale budí rozporuplné pocity. Nová kampaň Gucci je tak reálná, až při jejím zkoumání člověk pociťuje určité nepohodlí. „Fotky, které jsou cítit,“ jak napsal jeden z mnoha dalších fanoušků. A k tomu primitivní grafika jak z Power Pointu. Co tím chce Gucci říct?

Italský módní dům, jemuž už čtvrtým rokem kraluje excentrický designér Alessandro Michele, staví svou filozofii na moderních hodnotách. Nekompromisně prosazuje diverzitu, ale třeba i udržitelnost (už žádné pravé kožešiny). Je jedním z lídrů trhu, který určuje krok i ostatním značkám, a to i za cenu, že bude mnoha fanoušky nepochopen (což se ukázalo i v případě rtěnek z nové linie Gucci Beauty).

Zobrazit příspěvek na Instagramu

Created by @alessandro_michele, the Baume à Lèvres lipstick collection enhances the natural smoothness and texture of the lips, melting on lips to leave a feeling of hydration, moisture and comfort. Seen here, shade number 2 ‘No More Orchids’. Discover more on @guccibeauty. #GucciBeautyNetwork #GucciBeauty #AlessandroMichele

Příspěvek sdílený Gucci (@gucci),Kvě 5, 2019 v 12:53 PDT

Co se nám může jevit jako šílený krok, ve skutečnosti jen včas reaguje na nově nastupující estetiku, kterou vyznává zatím nejmladší relevantní (z obchodního hlediska) generace Z. Ta už se přesytila strojené dokonalosti, která provázela nástup Instagramu, a místo ní tuto sociální síť tapetuje fotkami, které jsou přesným opakem: Bordel, který předtím zůstával za hranicemi „čtverce“, je nyní žádoucím projevem autentičnosti, pečlivou pózu střídá spontaneita a líbivě a trpělivě laděný feed punková nahodilost.

A příznačná je i osmdesátková a devadesátková trapnost. Komu se to nelíbí, pak možná proto, že tuhle éru na vlastní kůži zažil. A komu ano, ať si tento dekadentní večírek užije! Určitě z něj čiší více legrace než z tisíckrát opakovaných Instagramových aranží.