Jaké postavě muži neodolají? Zapomeňte na ideál 90:60:90!

21. prosince 2016
  • Mužské pohledy nejvíc přitahuje ženská postava tvaru přesýpacích hodin, a to s ideálním poměrem obvodu pasu a boků 70 : 100. Vykouzlit vám ji nedokážeme, ale víme, jak se k ní alespoň přiblížit. 

    Muži se nejraději dívají na ženy, které mají štíhlý pas a širší boky v poměru 0,6–0,7.

    Podle antropologických výzkumů to platí napříč všemi kulturami, v Číně stejně jako v USA, v Německu nebo ve východní Africe.

    Pokud jste si teď povzdychla, že právě vy jste tomuto ideálu vzdálena, máme pro vás pár čísel, která vás uklidní. Sexy postavou typu přesýpacích hodin, jakou měla například Marilyn Monroe, se v současné západní civilizaci může pochlubit jen 13 procent žen.

    Celých šedesát tři procent má naproti tomu postavu typu obdélníku, a to včetně štíhlých hollywoodských krásek, jako je Nicole Kidman, Cameron Diaz nebo Gwyneth Paltrow.

    Navíc se zdá, že postupem let „obdélníků“ spíše přibývá: od padesátých let minulého století do současnosti se průměrný obvod ženského pasu zvětšil o celých patnáct centimetrů!

    Samozřejmě že svůj geneticky daný typ změnit nemůžeme, pár kroků směrem k sexy ženské postavě se ale udělat dá.

  • Relaxujte

    Možná to je překvapivé, ale velkým nepřítelem štíhlého pasu je stres. „Když jsme ve stresu, tělo má sklon k ukládání tuku okolo pasu, v blízkosti jater, kde ho může rychle proměnit zpátky na energii potřebnou pro boj nebo útěk,“ říká výživová specialistka Marilyn Glenville.

    Pochopitelně nemluvě o tom, že máte-li sklon bojovat proti stresu nočními výpravami do ledničky, celkový efekt se tím ještě zhoršuje.

  • Jezte jako na dovolené

    Vyzkoušejte jídelníček obyvatelek Středomoří, které jsou na tom s obvodem pasu a boků mezi Evropankami nejlépe: hodně ryb a mořských plodů, čerstvé i pečené zeleniny, bílého i červeného vína. Skvělé jsou mandle, které díky obsahu hořčíku zabraňují zadržování vody, navíc jsou nabité vitaminem E, jenž drží v rovnováze hormony. Výborné jsou i houby – obsahují vitamin B3, který pomáhá redukovat stres a proměňovat bílkoviny v energii.

  • Cvičte

    Asi vám neřekneme nic nového, ale posilování středu těla – tedy především břišního svalstva – je klíčové. Takže sedy lehy, sklapovačky, boční kliky a tak dále. Zaměřte se hlavně na šikmé a příčné břišní svaly. Posilování střídejte s kardio cvičením, například během nebo jízdou na kole.

  • Našvindlujte to

    Iluzi štíhlejšího pasu můžete vytvořit hned teď pomocí správně vybraného oblečení. A současný retro trend 70. let vám hraje do karet: trenčkot s páskem, kalhoty do zvonu, vysoké podpatky a blůzy s výstřihem jsou vaši nejlepší přátelé!

    Skvělé jsou samozřejmě také klasické šaty ve stylu 50. let, které dokážou vytvořit pas i tam, kde žádný není (jen by měly být dobře ušité a pokud možno ne ze strečového materiálu).

    A přestaňte si namlouvat, že ve volném svetru nebo pytlovitém oblečení se něco schová. Vy už se přece schovávat nechcete!

    Článek připravil časopis Moje psychologie.

Jdi na homepageZpět na začátek
Další příběhy

Horoskopy