Michaela Seewald a Fabrice Biundo, zakladatelé společnosti V24, která bude vydávat Vogue

Michaela Seewald a Fabrice Biundo, zakladatelé společnosti V24, která bude vydávat Vogue Zdroj: A. Mitchell

Češky a Slovenky budou mít svůj Vogue! Kdo bude šéfredaktorkou?

Po třech měsících spekulací v mediálním zákulisí máme jasno. Po Polsku míří magazín Vogue i na český a slovenský trh. Americká mutace si dlouhodobě a pevně drží pozici nejprestižnějšího módního magazínu a hlavního opinion leadera celého průmyslu. Už samotný brand v sobě tudíž nese vysokou míru prestiže a s ním spojených očekávání. Jaký bude český Vogue?

Na odpověď si budeme muset počkat do konce srpna, kdy vyjde první, zářijové číslo neboli September Issue, které bývá největším vydáním roku. Načasování není náhodné, právě velká módní bible přiláká nejvíc inzerentů a současně i zvědavých čtenářek, které dostanou dvojnásobnou porci stránek. Magazín bude vycházet v češtině, bude mít tištěnou a digitální podobu. Hodně ale napoví, kdo za českou mutací stojí a kdo obsadí hlavní kreativní pozice.

Za rozjezdem nové licence stojí Fabrice Biundo, který má za sebou dvacetiletou spolupráci s velkými vydavatelskými domy, kde působil jako obchodní ředitel a manažer úspěšných komerčních projektů. Před dvěma lety odešel z Burdy a založil si vlastní agenturu socialMixer.

Podle informací oborového magazínu Business of Fashion se právě Biundovi podařilo to, o co už usilovali mnozí před ním: získat od vydavatelství Condé Nast International exkluzivní licenci Vogue. Vydávat ho u nás bude společnost V24, kterou Biundo založil společně s právničkou Michaelou Seewald.

Kdo bude šéfredaktorkou Vogue?

Odchod stěžejní části týmu Elle na druhé straně vyvolává otázky, kdo usedne do křesla šéfredaktorky časopisu Elle, který Andrea vytáhla minimálně vizuálně na světovou úroveň. Spekulovalo se o Monice Koblížkové (nově Marešové), Běhounkovou však nakonec nahradí Petr Matějček, dosavadní šéfredaktor magazínu Proč ne?!.

Leckoho napadne, jak se asi bude Vogue prodávat, když je trh s módními magazíny poměrně nasycen. Podle Kariny Dobrotvorskayi z Condé Nast International představují Česko a Slovensko dynamické trhy s velkou poptávkou po luxusním zboží i s rozvíjející se módní scénou. Vogue bude pochopitelně spoléhat především na příjmy z inzerce a také z různých eventů. Půjde o 24. mezinárodní mutaci slavného měsíčníku (odtud zřejmě název firmy V24). Letos v únoru začal vycházet například také v Polsku.

Plánujete svatbu? Zajímají vás nejnovější svatební trendy z přehlídek, tipy na nejkrásnější šaty, účesy, kytice, chcete inspiraci na nejromantičtější místa, kde se vdávat a kdy a co je potřeba zařídit? To vše a mnohem více inspirace a užitečných informací najdete v našem speciálu Dokonalá svatba. Naplánujte si s námi vaši svatbu snů!