.

. Zdroj: internal

3 marketingové lekce od Taylor Swift. Nakopněte své podnikání

Zpěvačka možná nejste, ale máte svůj blog, začínáte podnikat, založila jste si firmu nebo chcete začít pracovat na vlastní pěst, tak i tak se vám budou určitě hodit obchodní strategie, které používá tahle popová diva. Jde na to chytře a má úspěch.

Zpěvačka Taylor Swift byla v roce 2016 nejlépe placenou celebritou žebříčku časopisu Forbes. Podle něj si tato Američanka, které ještě není třicet let, jen za rok 2016 vydělala zhruba 170 milionů dolarů (4,2 miliardy Kč), a daleko za sebou tak nechala ostatní celebrity. A daří se jí stále a nejen její finance, ale i popularita stále rostou. Čím to je? Jak dokáže převálcovat konkurenci?

Buďte pravidelně ve spojení

Podle dostupných statistik má Taylor Swift 85,8 milionu stoupenců na Twitteru, 73 milionů na Facebooku a na Instagramu 104 milionů fanoušků. Dokonce, i když se Taylor stala úspěšnou, stále dbá na důsledné spojení se svými fanoušky. Píše komentáře na jejich instagramové účty, pořádá večírky ve svém domě, plní přání svých fanoušků, ukáže se na jejich večírku, posílá jim peníze, aby pomohla se studentskými půjčkami. Když rozvíjíte svou firmu, nikdy nezapomínejte na to, díky komu jste ji vybudovala, a ujistěte se, že vaši zákazníci a fanoušci zůstávají prioritou.

Taylor Swift si dokonce udělala čas a pozvala svou fanynku na oběd: "Taylor se mnou mluvila, jako by byla mou nejlepší kamarádkou. Je úžasné, že mohu hrát i malou roli v jejím životě, když ona vždy v mém hrála velkou," mluví o svém setkání jedna z fanynek.

Buďte originální i konzistentní

Od začátku své kariéry vkládá Taylor Swift do psaní písní mnoho kreativity. Zkouší nové věci, nebojí se experimentů a od svého prvního alba v roce 2006 vydala album každé dva roky. Dokonce i když se přesouvala z country do pop-country na 100 % pop. Ukažte svým zákazníkům, že se na vás mohou spolehnout, že se vaše práce bude rozvíjet, budete přicházet s novinkami a budete inovativní a uvidí, že se vyvíjíte. Neúspěch nadějné blogerky často souvisí s tím, že se nerozvíjí, má dlouhé odmlky a fanoušci nevidí posun.

Nezapomeňte, že detaily jsou důležité

Zpěvačka si dělá marketing vlastní cestou, například v obchodním řetězci Target desku prodává přibalenou ke svému magazínu v ceně 20 dolarů. Rovněž nabádala fanoušky, aby si desku koupili v několika kopiích, zvýší tím prý svoji šanci, že se na ně dostane při prodeji vstupenek na koncerty.

Je to o tom být vidět. Nepotřebujete obrovské reklamní plochy, ale v chytře zvolených drobnostech je síla. Dárkové předměty, vizitky, pozornosti, to vše má vliv na růst vašeho podnikání. Je důležité propojit svou osobnost s produktem, vtisknout mu příběh. Nebojte se do svého podnikání včlenit svou osobnost a život. A jak získáte vliv, nezapomeňte použít svou platformu k tomu, abyste šířila nějakou důležitou myšlenku či podporu dobré věci. I tady jste vidět, v tom dobrém světle.

Připomeňte si hlas Taylor Swift v duetu k filmu Padesát odstínů temnoty. Už zanedlouho nás čeká poslední díl této trilogie Padesát odstínů svobody, kde nás čeká svatba hlavních hrdinů. Určitě bude nádherná. Toužíte i vy po dokonalé svatbě? Inspirujte se naším speciálem Dokonalá svatba. Vyberte účes, přenádherné šaty a to nejkrásnější místo.