Úzkost a stres? 5 varovných signálů, že je vaše tělo pod tlakem

18. října 2021 • 06:00
  • Úzkost a stres? 5 varovných signálů, že je vaše tělo pod tlakem

    Strach, panika, úzkost. Stavy, které nás poslední dobou postihují více než kdy předtím. Co s tím? Jak se jich zbavit?

    Stresu se v dnešní době nedá prakticky vyhnout. Číhá na nás na každém kroku. Ať už je to v práci, doma a v poslední době také přibyl více než kdy dříve strach o naše zdraví. Důležité však je, abyste uměli rozpoznat, kdy jde tzv. do tuhého a každodenní problémy vám začínají přerůstat přes hlavu. Zkuste si proto všímat následujících varovných signálů.

    Jak poznáte, že jste ve stresu? To se dozvíte v následujících kapitolách.>>>

  • Problémy se spánkem

    Člověk ve stresu často nemůže usnout. V hlavě se mu honí myšlenky a nedokáže „vypnout“. A když se mu to nakonec podaří, tak se velmi často budí a ráno je kolikrát víc unavený, než když si šel lehnout.

  • Problémy s koncentrací

    Lidé trpící stresem mají problém soustředit se. V tomto stavu totiž organismus uvolňuje hormony, které narušují oblast v mozku, jež je zodpovědná za schopnost učit se novým věcem a přijímat nové informace.

  • Špatné zažívání

    Nepříjemné a dlouhodobé bolesti břicha mohou být také příčinou toho, že trpíte stresem či úzkostí. Zejména ženy se potýkají s nepříjemnými zažívacími potížemi, které lékaři souhrnně označují jako funkční střevní dyspepsie. Tento pojem může zahrnovat zácpu, průjem, křeče, nadýmání nebo syndrom dráždivého tračníku.

  • Zhoršení alergie

    Pokud trpíte alergií a máte pocit, že jsou poslední dobou příznaky horší nebo se vyskytují v neobvyklém ročním období, i to může být známkou, že na vaše tělo zaútočil stres.

  • Padání vlasů

    Jedním z příznaků zvýšené hladiny stresu může být i nadměrné padání vlasů.  Chronický stres bývá jednou z příčin alopecie (onemocnění způsobující vypadávání vlasů). Pokud tedy pozorujete, že vám v hřebenu zůstává více vlasů než obvykle, zpozorněte.

    Co lze proti stresu dělat? Klikněte na další kapitolu. >>>

  • Jak bojovat se stresem a tlakem?

    „Velmi účinný je pravidelný denní režim, který pomáhá organismu stabilizovat se a zklidnit. Pravidelně pracovat, smát se a odpočívat, jíst, pít a hýbat se. Starat se o nejbližší osoby v životě, pěstovat přátelské vztahy a mít něco, co nám přináší energii, a občas zažít něco zajímavého a mimořádného,“ říká psycholožka Vendula Hakenová.

    Vyzkoušet můžete také homeopatii. „Homeopatická léčba je velmi účinná, dokáže velmi rychle přinést úlevu od potíží, když je správně vybrán příslušný lék. To je pro mě právě rozhodující faktor při výběru, protože pacienti očekávají rychlý efekt a úlevu od svých potíží,“ říká lékárnice Mgr. Romana Vraspírová.

    Pokud cítíte, že si se stresem a stavy úzkosti nedokážete poradit sami, dlouhodobě vás vyčerpávají, je nasnadě navštívit lékaře. Podle hloubky a závažnosti vašeho stavu daný odborník posoudí, jakou léčbu je vhodné zahájit. Ať už je to nějaká forma psychoterapie či v případě vážnějších stavů užívání klasických léků.

Autor: Aneta Mrazilová
Jdi na homepage Zpět na začátek

Horoskopy