Nejím tuky, hubnu tuky? 5 důležitých faktů o low fat dietě

Vztah těla s tuky by se dal popsat jako vztah lásky a nenávisti. Milujeme je jako součást našich jídel a receptů, protože jim dodávají chuť a šmrnc, ale jako součást postavy nám často naopak překážejí a chceme se jich zbavit. Faktem zůstává, že je nutně potřebujeme. Co vše je o nich dobré vědět?

Tuky mají v těle mnoho důležitých funkcí – jsou součástí našich buněk a některých hormonů, slouží jako tepelná izolace a hrají důležitou roli i ve vstřebávání některých vitaminů. Kromě toho jsou také jedním ze zdrojů energie. Přesto se jich v jídle trochu bojíme, protože v dietní kultuře jsou synonymem špeků. I proto je takzvaná low fat dieta (tedy dieta s výrazně omezeným množstvím tuků) jednou z velmi populárních redukčních diet.

TIP NA VIDEO: Jak vycvičit spodní břišní „muffin“?

Faktem ale je, že pokud chceme zhubnout zdravě a hlavně trvale, musíme mít vyvážený jídelníček a do něj zkrátka patří i tuky. „Tuky jsou pro naše zdraví v určitém množství nezbytné, nemusíme se tedy obávat toho, že jakýkoli přijatý tuk je špatný a okamžitě se nám uloží do nadbytečných tukových zásob,“ objasňuje nutriční terapeutka Karolína Otavová. Následující fakta vám pomohou tuky lépe pochopit a možná se jim pak i přestanete vyhýbat jako čert kříži.

Článek pokračuje na další straně. >>>

Rady a tipy, jak si zajistit zdravou a udržitelnou kondici, najdete v časopisu Dieta. Aktuální číslo koupíte v on-line trafice iKiosek.cz. Dnes objednáte, zítra ho máte ve schránce. A doprava je zdarma!