...

... Zdroj: istock.com

Kasárna Karlín
Jednodílné plavky, HM x Stranger Things, www.hm.com, 399 Kč,
Osvěžující letní bowle se sektem Rotkäppchen (sekt: 139 Kč)
Letní midi šaty, Faithfull the Brand, prodává Net-a-Porter.com, 200 eur
Fotogalerie

Naše tři letní nej: Co nejraději děláme přes prázdniny?

V redakci jsme se shodly, že léto zkrátka milujeme. Užíváme si totiž věci, které jindy v roce nemůžeme dělat, nosit nebo jíst (a nebo nás to zkrátka jindy tolik netěší). Tady jsou naše letní nej! A jaká jsou ta vaše?

Editorka Irena, 43 let

Kolečkové brusle

Děti na prázdninách, světlo až do půl desáté, sluníčko. To jsou tři ideální předpoklady pro to vyrazit na brusle. Když je vedro, stíhám to i navečer a navíc podél Vltavy to vždycky tak nějak víc fouká. Na Zbraslavi otočka u stánku a zase zpátky do Podolí, to je moje nejoblíbenější trasa. A když se připojí kamarádka a celou jízdu si povídáme, je to úplně nejvíc! Letos jsem k in-linům přidala ještě trekové brusle s kolečky vedle sebe, takže výzva na léto přijata: Do konce prázdnin otočka a jízda pozadu.

Trekové brusle Rio - Roller Script, honzovy-longboardy.cz, 2490 Kč
Trekové brusle Rio - Roller Script, honzovy-longboardy.cz, 2490 Kč | Zdroj: archiv firem

Festivaly

Hned po bruslích jsou synonymem léta festivaly. Začínáme ve Varech, kde kromě filmů stihnu i spoustu přátelských setkání. Letos jsme poprvé s rodinou vyrazili i na festival současného tance a nového cirkusu KoresponDance do Žďáru nad Sázavou a nadchli se tak, že se vrátíme i na další ročníky. Není to jen pro fajnšmekry, kteří tomu rozumí, naopak – na zámku Marie a Konstantina Kinských, kde se to celé odehrává, si připadáte vítáni a orientujete se, i když nemáte o současných trendech v pohybu ani ánung. Jsou tam navíc i akrobatické a novocirkusové soubory, třeba jako na Letní Letné, kde mimochodem naše prázdniny vždycky zakončíme.

Vystoupení skupiny Losers Cirque Company - Hrdinové, letniletna.cz, 590 Kč
Vystoupení skupiny Losers Cirque Company - Hrdinové, letniletna.cz, 590 Kč | Zdroj: archiv firem

Ospalost

A co miluju na létě skoro nejvíc, je taková ta letní ospalost, kterou člověk může pozorovat třeba ve městě nebo v práci. Lidí v ulicích je méně, v práci často slyšíte: „Tak ono to zase tak nespěchá, jsou přece ty dovolené,“ doma je někdy i ticho, neboť děti jsou na prázdninách. A člověk má najednou víc času a energie na procházky cestou domů, na čtení, na sport, na kamarády, na to, jen tak si sednout a na nic nemyslet, a tak si pokaždé říkám, jak by bylo fajn si tenhle pocit nějak přenést i do dalších měsíců, jenže ono to prostě už v září nefunguje.

Kniha Rekonstrukce - Viktorie Hanišová, knihydobrovsky.cz, 312 Kč
Kniha Rekonstrukce - Viktorie Hanišová, knihydobrovsky.cz, 312 Kč | Zdroj: archiv firem

Redaktorka Ivona, 35 let

Midi a maxi šaty

Možná jste si toho všimli i u nás na webu, ale na delší šaty jsem zkrátka zatížená. Od té doby, co se dostaly do módy, jsem si totiž zamilovala léto. Dřív, ještě tak před deseti lety, jsem ta letní horka vysloveně nesnášela i z důvodu, že vyžadují pro mě nepříjemné odhalování. Móda midi nebo maxi šatů to ale nějak samovolně vyřešila. Cítím se v nich tak akorát zahalená a přitom žensky.

Letní midi šaty, Faithfull the Brand, prodává Net-a-Porter.com, 200 eur
Letní midi šaty, Faithfull the Brand, prodává Net-a-Porter.com, 200 eur | Zdroj: archiv firem

Stranger Things

Pokud jde o Netflix a jeho seriály, jsem rozhodně "late adopter". Až třetí řada Stranger Things a prázdné místo po seriálu Černobyl mě donutily se zaregistrovat a začít sledovat i tento fenomén. Přiznávám, prvních pár dílů Stranger Things jsem se trochu nudila. Ale pak jsem si všechny postavy zamilovala a nakonec mě celá ta osmdesátková estetika a naivní hororové zápletky pohltily jako Demogorgon. Je to totiž přesně ta ideální odlehčená zábava na léto, která vám připomene atmosféru vlastního dětství. Jsem na konci druhé série a těším se na třetí, protože ta se poprvé odehrává v létě. A navíc je to (soudě dle fotek a různých módních spoluprací) hodně stylová podívaná.

Jednodílné plavky, HM x Stranger Things, www.hm.com, 399 Kč,
Jednodílné plavky, HM x Stranger Things, www.hm.com, 399 Kč, | Zdroj: archiv firem

Balaton

Nikdy by mě nenapadlo, že budu ráda jezdit na dovolenou k Balatonu. Já, která musím mít všude stylové ubytování s hipsterskou kávou poblíž. Jenže jednak můj muž je Maďar, takže k tomuto místu nás vážou jeho dětské vzpomínky, a také jsem tam loni objevila v Balatonfuredu kavárnu Pazar Coffee Company. A jak jsem tak seděla v plážovém křesle, pila skvělý flat white a jedla k tomu úžasný paleo dortík, k tomu pár kroků k vodě, k hezkým apartmánům, k lanovému hřišti (pro dceru), k vyhlášené restauraci, ke stánku s domácími nanuky... najednou mi došlo, že to je ono. Tady bych mohla trávit dovolenou. A tak jedeme letos zase! Ještě předtím se ale zastavíme v Olomouci, v Beskydech a na Slovensku, protože jak jsme zjistili, více navštívených míst znamená pocitově delší dovolenou.

Proutěná taška, Sézane, www.sezane.com, 50 eur
Proutěná taška, Sézane, www.sezane.com, 50 eur | Zdroj: archiv firem

Redaktorka Andrea, 28 let

Víkendy

S manželem zásadně nejezdíme na dovolenou v létě, protože proč odsud utíkat za teplem, když léto tady je tak krásné. K moři létáme na jaře a na podzim. Přes léto tedy šetříme dny dovolené a užíváme si každý víkend naplno. A já to úplně miluju! Každý týden se těším na nějaké víkendové dobrodružství, ať už je to výlet na rafty, do sklípku na Moravu, do Německa k jezerům nebo jen s přáteli na chalupu. Užívám si každou minutu, a to i když nás zrovna zradí počasí a celý víkend proprší. Letní víkendy jsou zkrátka skvělé. A když přemýšlím, bez které věci bych se na našich víkendech neobešla, je to rozhodně přenosný reproduktor, který s sebou vozím úplně všude. Bez hudby by to všechno bylo jen poloviční.

Bezdrátový reproduktor Bang and Olufsen, VOIX, 4290 Kč
Bezdrátový reproduktor Bang and Olufsen, VOIX, 4290 Kč | Zdroj: archiv firem

Zahrádky

Ani všední dny v létě rozhodně nejsou k zahození. Nejraději mám, když si jdeme s přáteli sednout na nějakou zahrádku, kde si užíváme sluníčko a skvěle si popovídáme. Máme pár horkých favoritů po Praze, kam chodíme úplně nejraději. V poslední době vedou Kasárna Karlín, kde bývají často i koncerty, můžete si tu zahrát plážový volejbal, fotbálek, využít letní kino nebo klidně jen tak sedět a osvěžit se pivem z Vinohradského pivovaru.

Kasárna Karlín
Kasárna Karlín | Zdroj: Facebook.com

Plavky

Dřív pro mě byly plavky noční můra a vlastně takové nutné zlo, které k létu patří. Poslední tři roky jsem na nich úplně závislá. Mám jich doma plný šuplík, libovolně je kombinuji a konečně se už nestydím je nosit. Každé koupání, ať už v rybníku, na koupališti nebo u kamarádů na zahradě, si užívám na maximum. Doufám, že letní teploty si ještě užijeme a já budu moct provětrat všechny svoje kousky.

Pruhované dvoudílné plavky Marks a Spencer, vrchní díl 799 Kč, spodní díl 499 Kč | Zdroj: archiv firem

Redaktorka Petra, 35 let

Sportování

Mám ráda sporty všech druhů a léto mi dává možnost si je všechny užít. Běhání po ránu či večer, kolo, pěší, in-line, plavání, rafting, lezení po skalách... klidně se to dá stihnout i za jeden letní den. Proto mým každoročním potěšením je triatlon, kterého se s kamarádkami účastníme už pátý rok první týden v srpnu. Máme tým Amazonky. Všechny nabušené sportovkyně? Kdepak. Dvě maminky od dětí a jedna workoholička. Ale spojíme síly a běžíme, plaveme a jedeme si pro medaile.

Sportovní podprsenka Nike, Zalando.cz, 580 Kč
Sportovní podprsenka Nike, Zalando.cz, 580 Kč | Zdroj: archiv firem

Borůvková obsese

Kdybych měla jmenovat jedno letní ovoce, kterého se nemůžu nabažit a jím ho týden v kuse nebo dokud je, jsou to borůvky. A vzhledem k tomu, že máme chalupu na Šumavě, přísun mám. A když nejsou, mám vždy štěstí, že jakmile podnikneme nějaký červencový výlet do různých koutů Čech, narazím na ně. Miluji zkrátka všechno borůvkové!

Osvěžující letní bowle se sektem Rotkäppchen (sekt: 139 Kč)
Osvěžující letní bowle se sektem Rotkäppchen (sekt: 139 Kč) | Zdroj: archiv firem

Sukně

Po pravdě, není-li opravdu zima, ze sukně nevylezu. Jakmile se červnové teploty drží kolem dvacítky, džíny schovávám na dno skříně a mým letním společníkem jsou sukně. Maxi, midi, mini, rozevláté. Vítězí i nad šaty. Moje dcera sukním propadla taky, takže v létě jsou z nás holky k pohledání.