Nafouklé břicho i faldíky: Jak se jich jednou provždy zbavit?

8. listopadu 2017
Nafouklé břicho i faldíky: Jak se jich jednou provždy zbavit?
• Foto: iStock.com

Toužíte po břišních partiích plochých jako žehlicí prkno? Máme pro vás hubnoucí triky pro každý typ tukového faldíku!

Nafouklé břicho

Nejenže v těsné sukni nevypadá právě ideálně, ale navíc vám často znepříjemňuje život. A je neklamným znakem toho, že se vaše zažívání trochu zadrhává…

* Problémy tohoto druhu někdy mívají na svědomí lepek, alkohol, droždí nebo mléčné výrobky. Zkuste vypozorovat, která potravina způsobuje trable právě vám – postupně vyřaďte jednotlivé položky ze seznamu svého jídelníčku na 14 dní a pozorujte, jaký to má na vás vliv.

* Zkuste se vyhnout dezertu v podobě ovoce po jídle, může to totiž zčásti přispívat k pocitu nafouklého břicha.

* Přizvěte si na pomoc zdraví prospěšné bakterie. Načerpáte je z kefíru, neslazeného jogurtu nebo probiotických doplňků.

* Poraďte se s lékařem nebo výživovým poradcem. Dlouhodobě nafouklé bříško může být signálem, že trpíte zánětem trávicího ústrojí, potravinovou alergií nebo intolerancí určité potraviny.

Poporodní bříško

Vrátit bříško znovu do formy může být pro novopečené maminky během na dlouhou trať. V tomto případě se nevyplatí nic uspěchat.

* Obstarejte si přísun „dobrých tuků“, které vám pomůžou ustálit vaši náladu a cítit se klidně a vyrovnaně – to vám usnadní cestu zpátky k vašim původním křivkám. Zařaďte do jídelníčku hrst oříšků, avokádo, lososa, sardinky nebo panenský olivový olej.

* Dbejte na přísun bílkovin 4x denně, udržíte si tak stabilní hladinu cukru v krvi a podpoříte spalování tuků. Vybírejte si kvalitní zdroje bílkovin, jako je libové maso, cizrna nebo netučný sýr.

* Nejméně prvních šest týdnů své břišní svaly nechte odpočívat, a i pak začínejte s cvičením jen velmi pozvolna. Když budete mít nějaké pochyby, raději se o cvičení poraďte se svým lékařem.

Tukový polštář na pupíku

Řítí se na vás lavina povinností a vy nevíte, kam dřív skočit? Při stresu se do těla vylučuje hormon kortizol, který podporuje vznik tukové pneumatiky kolem středu těla.

* Poslechněte babskou radu a před spaním si dejte sklenici teplého mléka. Obsahuje totiž látku zvanou tryptofan, která vám pomůže s usínáním. Pokud jde o snížení hladiny kortizolu a pozitivní vliv na vaši štíhlou linii, vyplatí se jít na kutě co nejdříve (už kolem deváté večer). Hodiny spánku před půlnocí jsou v tomto ohledu nejblahodárnější.

* Do jídelníčku zařaďte co nejvíce listové zeleniny, která je nabitá minerály, které vám pomůžou snížit hladinu stresu.

* Co se týče pohybu, vyberte si třeba jógu, tai-či nebo chůzi – zkrátka takový druh sportu, který vám kromě spálených kalorií přinese i pozitivní vliv na vaši psychiku.

Ploché břichoAutor: iStock.com

Miniaturní faldík

Začíná vám na spodní straně bříška rašit tukový faldík? Většinou to ukazuje na špatné držení těla, nedostatek pohybu a uspěchaný životní styl.

* Vsaďte na sporty, které zlepšují držení těla, a pravidelně je střídejte, abyste procvičili celé tělo – ideální je kterýkoli druh tance, plavání nebo cvičení na gymnastickém míči. Zařaďte i cviky na záda, když se ponesete vzpřímeně, drobné nedostatky v břišních partiích budou méně výrazné.

* Zamyslete se nad svým jídelníčkem a snižte příjem cukru, nasycených tuků a bílé mouky. Až zasednete ke stolu, vyhraďte si na jídlo dostatek času a dostatečně rozkousejte každé sousto. Po jídle zhltnutém ve spěchu se totiž můžou v žaludku tvořit bubliny vzduchu, které zvýrazní nafouklý vzhled.

Postava typu jablko

Pokud máte kila navíc, vaše zakulacené břišní partie jsou pravděpodobně součástí postavy typu „jablko“. I s tím se dá něco udělat!

* Z jídelníčku pokud možno vyškrtněte i bílou mouku, bílý chleba, sladkosti a alkohol. Dejte vale instantním či předpřipraveným jídlům. Obsahují totiž toxiny, kvůli nimž vaše tukové buňky nabobtnávají do větších rozměrů.

* Podle několika různých studií může být přibývání tuku na břiše spojené s konzumací červeného masa. Proto vsaďte raději na libové bílkoviny v podobě ryby, krocana a kuřecího masa bez kůžičky.

* Proveďte revizi obsahu svojí ledničky a spíže a zařaďte tam více celozrnného pečiva, ovoce, zeleniny a v umírněné míře i oříšků a semínek.

Článek vyšel v novém speciálu časopisu Dieta: Super tělo, kde najdete i spoustu tipů na cvičení podle toho, jaký vás trápí problém.
Dieta Speciál 15 minut denně stačí!

 

Jdi na homepageZpět na začátek
Další příběhy