Nový český film Prezidentka s Annou Geislerovou v hlavní roli mohl být zajímavý, ale má několik zásadních chyb. Mezi ty největší patří nefunkční scénář.
Populární česká herečka ve snímku Rudolfa Havlíka hraje Kateřinu Čechovou, první českou prezidentku.
Veronika Khek Kubařová a Juraj Loj v úlohách poradců prezidentky slouží jako komická vložka. Doslova.
Čechovou v úřadu trápí samota a izolovanost, proto se začne v přestrojení vykrádat z Pražského hradu a bloudí ulicemi Malé Strany.
Geislerová se hodně snaží dodat své postavě plasticitu. Nohy jí ale podkopává nedotažený scénář plný stupidních replik, které zoufale šustí papírem.
Fakt, že se na výrobě filmu podílela FTV Prima, sám o sobě leccos napovídá: opravdu je to poměrně laciná televizní romantika.
Havlík natočil film, který je jakýmsi zhmotněným apelem a snem nevoličů Miloše Zemana navrátit prezidentskému úřadu úroveň a znovu uznávat tradiční hodnoty.
Že se Kateřina zamiluje do sochaře, který se živí restaurováním a má zálibu ve starých věcech a jejich opravování, pak samozřejmě není náhoda.
Část problému spočívá i v tom, že mezi Vetchým a Geislerovou nefunguje žádná chemie.
Kateřina a Petr sice ve druhé polovině filmu mluví o velkých emocích, není ale jasné, kdy a z čeho mezi nimi vznikly.
Jejich vztah tak působí neautenticky, neuvěřitelně. To je u romance poměrně zásadní bota, je to ale vina mizerného scénáře.
Finále, set upem jako vystřižené z britských romantických komedií, pak postrádá jakékoliv napětí, energii, šmrnc.
Milovníky zvířat ale jistě potěší, že ve filmu hraje Vetchého pes. Fanoušci fotbalu zase ocení, že si herec – loajální sparťan – do scénáře propašoval jeden dialog o svém oblíbeném klubu.
Jedinými momenty filmu, kdy se soudnému divákovi nekroutí prsty u nohou, jsou ty, v nichž Kateřina „prezidentuje“.
Nebylo by vůbec překvapením, kdyby se ze snímku vyklubal začátek hereččiny vlastní prezidentské kampaně. Přesně tak totiž vypadá.