Blondýnka je aktuálním hitem Netflixu. Zatímco jedni počin Andrewa Dominika vynášejí do nebes, druzí jej za přístup k božské MM kritizují.
Andrew Dominik nenatočil životopis, životem MM přesto proplouvá chronologicky od dětství až po předčasnou smrt herečky.
Spíš než o příběh se jedná o mozaiku ikonických fotografií, záběrů a momentů ze života MM.
Slavná scéna ze Slaměného vdovce v Blondýnce nemá vůbec nic společného se slovem sexy.
MM tu není ničím jiným, než kusem masa.
Norma Jean v podání Any de Armas je neskutečně osamělá, traumatizovaná malá dívka, která ke štěstí nepotřebovala moc, ani toho mála se jí ale nedostalo.
Kde je ale hranice mezi Normou Jean a Marilyn? Na to se Blondýnka neustále ptá, zdá se ale, že téměř nikoho v jejím okolí to nezajímá.
Norma sleduje obří papundeklovou Marilyn a čím dál intenzivněji si uvědomuje, že ty dvě spolu nemají nic společného.
Dominik odděluje Normu a Marilyn opravdu radikálně: důraz položil zejména na celoživotní nenaplněnou touhu Normy stát se matkou.
Neupravené vlasy, téměř žádné líčení a především barevný záběr v Blondýnce často naznačují vzácné chvíle štěstí.
Střídá je beznaděj a úzkost v podobě černobílých close-upů.
Neustále exponovaná. Dominik v každém záběru hledá nový, nepříjemný způsob, jak ukázat, že většina lidí MM vůbec nevnímala jako živoucí bytost.
Při sledování filmu je potřeba mít na paměti, že se jedná o adaptaci románu – díla fikce.
Stejně tak je třeba k Blondýnce přistupovat spíše jako k analýze toxické doby, v níž. MM žila a fungovala, než jako k osobnímu portrétu
Některé věci, zejména konspirační teorie spojené se smrtí Normy, režisér k dobru věci vynechává.
Žánrově lze Blondýnku velmi snadno zařadit jako body horor.
Dominikova MM zpívá o diamantech ve filmu Páni mají radši blondýnky.
Adrian Brody jako Blondýnčin druhý slavný manžel, Spisovatel.
Xavier Samuel a Evan Williams jako synové otců, kteří je nikdy nechtěli: Cass Chaplin a Eddy Robinson Jr.